•  info{at}darman2.ir
  •  

 

آیا منابع طبیعی ویتامین های مهم را می شناسید؟؟؟

آیا می دانید مصرف کدام مواد غذایی و کدام میوه ها چه ویتامین هایی را دارند؟؟

در این مقاله قصد داریم منابع مهم ویتامین ها را برای شما عزیزان ذکر کنیم تا با آگاهی کامل از این نوع مواد طبیعی و غذایی،اگر دچار کمبود هریک از آن هستید با مصرف آنها ،ویتامین مورد نظر بدن خود را تامین کنید.با پیشرفت علم و دانش پزشکی،مکمل هایی برای ویتامین ها به داروخانه ها آمدند که امروزه شاهد آن هستیم مردم بجای استفاده از مواد طبیعی و خدادادی از اینگونه مکمل ها استفاده می کنیم.ما اینگونه قرص ها و مکمل ها را منع نمی کنیم اما توصیه ما در این وب سایت بیشتر بر پایه درمان با مواد طبیعی می باشد.

شناسایی کلی ویتامین ها

ویتامین ها اصولا به دوسته تقسیم میشوند:

1-ویتامین های محلول در آب که شامل:ویتامینCو ویتامین های گروهB

2-ویتامین های نامحلول در آب نیز شامل:ویتامینA،K،E،Dمی باشند

منابع ویتامینA

همانطور که ذکر شد این ویتامین جزو ویتامین های نامحلول در آب می باشد.این ویتامین در:

-سیب زمینی

-غلات

-هویج

-اسفناج

-بروکلی

-پنیر

-کشک

-مارگارین

وجود دارند.

منابع ویتامینC

این ویتامین نیز جزو مهمترین ویتامین ها برای کمک به متابولیسم بدن و تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماریها می باشد که در:

-پرتقال

-فلفل

-جعفری

-اسفناج

-انواع لیمو

-توت فرنگی

-گوجه فرنگی

-کلم

-میوه های ترش

-خربزه و طالبی

موجود می باشند.

منابع ویتامین D

نقش این ویتامین در جذب کلسیم وفسفر در سیستم گوارش(روده)می باشد.بدن ما به مقدار کمی این ویتامین مهم را تولید می کند اما این مقدار نیاز بدن را ارضا نمی کند.این ویتامین بر خلاف سایر ویتامین ها بر اثر تابش اشعه خورشید بر پوست بدن ما جذب می شود.افرادی که کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند دچار کمبود این ویتامین می شوند.از جمله عوارض کمبود این ویتامین می توان به نرمی استخوان در بزرگسالان و کودکان می شود.البته این ویتامین نیز در تخم مرغ و کره یافت می شود

منابع ویتامین E

این ویتامین نیز همانند سایر ویتامین ها بسیار برای بدن مهم می باشد. نقشی که این ویتامین دارد اینست که در جذب ویتامین های دیگر بسیار موثر می باشد.منابع این ویتامین را می توان در:

-غلات

-تخم آفتابگردان

-کره حیوانی

-زیتون

-ذرت

-بادام زمینی

-شلیل

-سیب

دریافت کرد.

منابع ویتامینK

منابع این ویتامین در :

-روغن زیتون

-جگر

-بادام

-فندق

-کلم بروکلی

-اسفناج

وجود دارند که به عنوان لخته کننده طبیعی خون بسیار موثر می باشد.

منابع ویتامینB1

-جگر

-آجیل

-نان سبوس دار

-ماست

-غلات

منابع ویتامینB2

ویتامینی که باعث جلوگیری از ریزش مو می شود ویتامینی نیست جز ویتامینB2

-مخمر

-جگر

-شیر

-گوشت ماهی

منابع ویتامینB5

-پنیر محلی

-گوشت قرمز

-گوشت مرغ

-غلات

-جو و گندم

منابع ویتامینB6

این ویتامین دوست دار اعصاب شما می باشد. در واقع این ویتامین به سلول های عصبی و متابولیسم آنها کمک می کند.

-گوشت قرمز

-غلات

-گوشت مرغ

-آجیل

منابع ویتامین B12

-شیر

-ماست

-روغن بادام

-گوجه فرنگی

-گوشت مرغ

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

به درماندو اعتماد کنید و برای همیشه با بیماریتان خداحافظی کنید

درباره پماد آنتی هموروئید ضماد

پماد آنتی هموروئید ضماد موثر در درمان کلیه بیماریهای نشیمنگاهی

_بواسیر (هموروئید)

_فیشر یا شقاق مقعدی

_ سوزشها و خارشهای حاد ناحیه مقعدی

به کار میرود.

 برای سفارش با شماره تلفن 09909022174تماس بگیرید

راه های تماس با وب سایت درماندو

برای تماس با ما،کسب اطلاعات لازم و سفارش پماد می توانید

1-با شماره تماس 09909022174تماس بگیرید

و یا با

2-ارسال پیام به ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید باما مکاتبه کنید