درمان خانگی هموروئید بدون جراحی

درمان کلیه بیماریهای نشیمنگاهی

 
 
 
 
 

 

اگر اضافه وزن دارین و به دنبال لاغر کردن خود هستید به شما توصیه می کنم از مطالعه این پست غافل نشوید.برای لاغر شدن به دنبال معجزه نباشید.موضوع کاهش وزن باید پیوسته و به تدریج رخ دهد.افرادی که به دنبال کاهش وزن خود هستند معمولا تصور می کنند که فقط با داشتن یک برنامه غذایی منظم و رعایت یک سری نکات می توانند به وزن ایده آل خود برسند در حالی که این تصور درست است اما برای کاهش وزن شما نیاز به یک برنامه ورزشی منظم نیز هستید.اگرکمی صبر داشته باشید و از یک برنامه منظم و مناسب غذایی پیروی کنید می توانید به آرزوی خود برسید.در این پست نیز ما قصد داریم راهنمایی های لازم را به شما بدهیم.باید مد نظرتان باشد که برنامه غذایی و برنامه ورزشی شما طوری باشد که برای سلامتی شما خطری ایجاد نکند.در مقوله اضافه وزن باید دقت داشته باشید که داشتن یک برنامه غذایی به این معنا نیست که چیری نخورید بلکه به این معناست که شما خوراکیهای مفید در رابطه به با کاهش وزن خود مصرف کنید.در ادامه به شما عزیزان خواهیم که که چگونه می توانید در طول 2تا4 ماه به وزن ایده آل خود برسید.

قدم اول

1-در وعده غذایی خود میزان کالری خود را کاهش دهید

سعی کنید در وعده های غذایی خود کمتر غذا بخورید.برای شروع سعی کنید به تدریج و آرام کالری موجود در وعده های غذایی و میان وعده هایتان را کاهش دهید،پس از آن بر روی مقدار کالری دقت بیشتری داشته باشید تا بتوانید بدون تحمل درد گرسنگی و تلخی ناشی از آن ،وزن خود را کاهش دهید.برای رسیدن به وزن مورد نظرتان باید صبر داشته باشید در واقع دقت بر روی میزان کالری دریافتی کاری سرگرم کننده نیست اما اگر پشتکار داشته باشید می توانید به آرزوی خود برسید.یادتان باشید اگر از آن مقدار کالری که دریافت می کنید در طول روز بیشتر کالری بسوزانید حتما حتما وزن کمی کنید.می توانیم این شیوه را بهترین و ساده ترین شیوه برای کاهش وزن معرفی کنیم.دقت داشته باشید که همانطور که گفتیم باید مقدار کالری دریافتیتان را یادداشت کنید و حواستان باشد که روز به روز این مقدار کم تر شود چرا که اگر مقدار کالری مصرفی را همانند یک نمودار در نظر بگیریم اگر این نمودار نوسان داشته باشد خیلی سخت دمی توانید به وزن ایده آل خود برسید.

2-به تنقلات ناسالم و مضر نه بگویید

حتما در مصرف میان وعده هایتان ،که معمولا شامل تنقلات و موارد دیگر می شود ،سعی کنید در ابتدا تنقلات شور،شیرین،پرچرب و مضر را از رژیم و سبک غذاییتان به طور کامل حذف کنید. به هیچ عنوان از نوشابه های گازدار و نوشیدینیهای گاز داری که حاوی قند مصنوعی بالایی هستند،استفاده نکنید.بهتر است در مدتی که ذکر شد از سیب زمینی سرخ شده،پنیر پیتزا،شکلات و شیرینی ها خداحافظی کنید.چرا که این خوراکیها با چربی و شیرینی بالایی ساخته شده اند.

درست ترین کار برای مصرف و سرو غذاهایتان باید به صورت گریل شده باشد.همچنین باید به آب پز خواری و بخار پز خواری روی بیاوید و از سرخ کردنیها دوری کنید و با فست فود ها به طور کامل خداحافظی کنید.اگر به مهمانی یا رستورانی دعوت شدید سعی کنید از سالاد ا مصرف کنید.حذف موارد گفته شده به شما کمک می کند در یک هفته بیش از 2 کیلوگرم وزن کم کنید.

3-غذاها و میان وعده های سالم کدامند؟

انواع میوه ها،سبزیجات خوراکی،لبنیات و گوشت بدون چربی (البته به مقدار کم)از آن دسته از مواد غذایی مفید و کم کالری و مفید برای مقصود شما می باشند.این مواد چربی کمی دارند و می توانید از آنها بهره ببرید.

تذکر:بجای مصرف غذاهای فراوری شده و دودی شده که حاوی نمک بالاییند بهتر است از مواد غذایی و خوراکیهای ارگانیک استفاده کنید.همچنین تاکید می کنیم که بیشتر از میوه هاو سبزیجات و انواع سالاد ها استفاده کنید.چرا که حاوی فیبر هستند و فیبر نیز به عنوان مکملی برای کاهش وزن معرفی می شود.البته حبوبات و مغز ها نیز حاوی فیبر هستند.

تذکر2:همانطور که گفته شد غذاها را تا جایی که می توانید آب پز کنید و سبزیجات را اگر می خواهید کمی تفت دهید با روغن زیتون آن هم به مقدار خیلی کم .

در پخت غذاهایتان از ادویه ها غافل نشوید.از ادویه زیاد برای پخت و سرو غذاهای خود استفاده کنید.چرا که ادویه باعث افزایش متابولیسم و سوخت ساز بدن می شود.

4-غذاها و خوراکیهایی چربی سوز مصرف کنید

-روزی یک عدد سیب بخورید.چراکه سیب را به عنوان چربی سوز میشناسند.

-زنجبیل

-سیر

-لبنیات کم چرب

-ماهی سالمون

-میوه ها(گوجه فرنگی،خیار،هندوانه،آناناس،انواع توت)

-فلفل قرمز

-حبوبات (به خصوص لوبیا)

-کره ی بادام زمینی(روزی یک قاشق فقط)

-آووکادو

-سرکه

5-آب بنوشید

نوشیدن آب نقش بسیار مهمی در لاغر شدن دارد.در طول روز سعی کنید 8لیوان آب بنوشید.نوشیدن آب باعث کاهش اشتهای شما می شود.علاوه بر این بر پوست اثرات بسیار مثبتی گذاشته و باعث طراوتی و شادابی آن می شود.

توصیه می کنیم قبل از میل وعده غذاییتان یک لیوان آب بنوشید تا احساس سیریتان تا حدی کاسته شود.این موضوع سبب می شود تا کالری کمتری مصرف کنید.

 

 

در پست بعدی نیز به ورزش کردن و برنامه ورزشی می پردازیم و تمریناتی را به شما ارائه می دهیم که بسیار مفید می باشد.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد